26 Aralık 2013 Perşembe

İçerik Pazarlamada 2014 Yılı ve Ötesi

İçerik pazarlama tekniği, son yıllarda web üzerinden hizmet veren ve çevrimiçi pazarlama şirketleri tarafından kullanılan en yaygın ve en önemli araçlardan biri olmuştur...

Şimdiye kadarki gelişmeler ve örnekler gösteriyor ki 2014 yılı,öngörüsü yüksek pazarlamacılar tarafından içerik pazarlama konusunda tüm yıllara göre daha aktif geçecek.Öyle ki son dönemlerde sıkça rastlanılan kaliteli ve doğru görsellerle,videolarla desteklenmiş zengin içerikler,her hizmet kolunda faaliyet gösteren markaların online varlığını daha öteye taşımakta.Bu da gösteriyor ki markaların uzun vadeli pazarlama stratejileri içerisinde yerini sağlamlaştıran içerik pazarlama teknikleri,hızlı bir gelişim göstererek 2014 yılında da ilerlemesini sürdürecek.İşte içerik pazarlamada yakın dönemde örneklerine daha sık rastlayacağımız birkaç taktik:

İlişki Yaratma

İçerik pazarlama,çoğu pazarlama tekniğinin aksine doğrudan satış odaklı bir faaliyet değildir.İçerik pazarlamadaki öncelikli amaç, marka ve tüketici arasında bir ilişki oluşturmaktır.Bu ilişki oluşturulurken tüketici nerede ve ne zaman olursa olsun mümkün olan en etkili yöntemlerle iletişim kurulmalı,tüketici markaya yakın tutulmalı ve marka bilinirliğini yaygınlaştıran faaliyetler yürütülmelidir.Örneğin Facebook,Twitter ya da bir başka sosyal ağ üzerinden yapılan paylaşımlar marka ile tüketici arasında bir bağ oluşturduğunuzu hissetmenizi sağlayacaktır.Fakat bu görüldüğü üzere tek taraflı bir iletişim biçimidir.Mümkün olduğunda tüketicilerinizle birebir iletişime geçip,onların dilek,şikayet,öneri ve beğenilerine olan ilginizi belirtmelisiniz.Bu tür girişimler kimi zaman faciayla sonuçlanabilir.O yüzden bu tür iletişimleri sürdürürken de markanızın benimsediği politikalar doğrultusunda dialoglara girmeli ve online kimliğiniz açısından bu tür etkileşimlere önem vermelisiniz.Elbette bir önemli husus da rakiplerinizi yakından takip etmeli ve içerik pazarlamayı sadece metin üzerinden yapmak yerine yaratıcı fikirlerle resim,fotoğraf ve video kullanarak hizmetlerinizde ve online stratejilerinizde fark yaratmalısınız.


İçerik Pazarlama Tipleri

İçerik pazarlamanın yakın geçmişine baktığımızda teknoloji ve çeşitli araçların bu sürece ne kadar az dahil edildiğini görüyoruz.Hızla gelişen teknoloji ve Sosyal Medya ağları ile bu araçları halen içerik pazarlamanın dışında tutmak,size kazanç sağlayamamanın yanında marka imajını zedelemeye kadar giden bir risk teşkil ediyor artık.Peki güncel ve gelecek içerik pazarlama tekniklerine baktığımızda,karşımıza çıkan en popüler öğeler neler:

Blog yazıları: Güncel tutulan ve faydalı bilgiler sağlayan bir blog,işinizin online stratejisi açısından en önemli gerekliliktir.

E-Bültenler: Doğru ve düzenli bilgi her zaman önemlidir.E-Bülten hizmetini doğru bir şekilde uyguladığınızda müşterileriniz ve tüketiciler,pazarlama faaliyetlerinizi sizin için yapıyor olacaklar.E-postalarına gönderdiğiniz bültenler etkili içeriklere sahip ise,bunlar sadece gönderdiğiniz kişide kalmayıp,elektronik olarak ve ağızdan ağıza yayılarak marka bilinirliğinizi artıracaktır.

Podcast’lar: Podcast’lar ya da birtakım ses içerikleri ile markanızın müşteriler ve tüketicilerle direkt olarak konuşmasını sağlayabilirsiniz.

Videolar: Videoların gücü sandığınızdan çok daha önemlidir.Youtube ya da Vine gibi mikro-video hizmetleri ile müşteri ve tüketicilerin aklında kalma sürenizi uzatabilirsiniz.Üstelik eğer kreatif bir çalışma gerçekleştirdiyseniz ve viral olma olasılığı var ise,markanız uzun dönem göz önünde olacak ve bu durum tüm pazarlama faaliyetlerinize olumlu bir geri dönüş sağlayacaktır.

Sosyal Medya: Elbette olmazsa olmazlardan biri de artık Sosyal Medya iletişimi.Tweet’leriniz, Facebook iletileriniz ve Google+ paylaşımlarınız rakip, müşteri ve tüketicilerle doğru etkileşim sağlamanın ilk adımlarıdır. Doğru bir Sosyal Medya stratejisi,tıpkı videoda olduğu gibi tüm pazarlama faaliyetlerinizi olumlu yönde etkileyecek ve daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlayacaktır.

Müşterilere Değer Vermek

2014 yılında belki de en çok rastlayacağımız kavram “değer yaratma” kavramı olacaktır.Şimdiye kadar yapılan ilginç ya da komik paylaşımlar,markaların içerik pazarlama taktiklerinde oldukça etkili olmuştur fakat artık etkisini yavaş yavaş yitirmektedir.Müşteriler artık daha farklı şeyler bekliyorlar.Sayfanızda geçirilen zamanlarda şirin bir bebek ve komik bir kedi videosu izlemek yerine,harcadıkları bu zamanın karşılığında sizden bir fayda sağlamayı bekliyorlar.Bu tür taleplerin bilincinde olarak,markaların yapması gereken şey çeşitli çalışmalar ve deneysel projelerle tüketicilerin aslında sizden ne beklediğini saptayabilmeleri olacaktır. Bunlar satın alınan bir hizmet ya da piyasaya sürülmeye hazırlanan bir ürün için yapılan çeşitli etkileşim ve destek içerikli paylaşımlar olabilir.Özet olarak insanlara sayfanızda ne için zaman ayırmaları gerektiğini onlara inandırıcı bir şekilde göstermeniz gerekiyor.

Unutmayın ki doğru bir içerik pazarlama taktiği,sadece tüketicilerinizin ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayıp müşteri sadakatini de etkileyecektir.Size ve hizmetlerinize inanan bir tüketici kendi isteğiyle “Word of mouth marketing” yaparak sizi her yerde destekleyecek,yeni kitleler oluşturmanıza yardımcı olacaktır.Bu düşünceyle markaların yapması gereken en önemli pazarlama faaliyetlerinden biri,içerik pazarlamanın gücünün farkına vararak bu pazarlama aracını geliştirmek ve uygulamak üzere bolca vakit ayırmaları gerekmektedir. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder