Türkiye’deki genel internet kullanıcılarının durumuna geldiğimizde ise toplam internet abonesi sayısının 32,61 milyonu aştığı dikkat çekiyor. Bu da internet kullanıcılarının sayısının bir önceki çeyreğe göre %4,9; yıllık olarak ise %18 olarak artış gösterdiği sonucunu ortaya çıkarıyor.
İnternet sağlayıcılarının pazar paylarının da verildiği raporda en büyük paya sahip işletmeci %80′e yakın payla TTNET olarak öne çıkıyor. TTNET’i sırasıyla Superonline, Doğan TV Digital, Vodafone Net ve Millenicom izliyor. Bu internet servis sağlayıcılarının 2013 yılı gelirleri ise bir önceki yıla göre %2.7 azalmış ve 4.2 milyar TL seviyesinde kalmış durumda.
Türkiye’de mobil penetrasyon %90′ı aştı
Mobil intermet kullanımına baktığımızda ise raporda Türkiye’deki mobil penetrasyonun %90,9 seviyesine ulaştığı ve 69.611.108 mobil abone yer aldığı bilgisi paylaşılıyor. 3G hizmeti ise Aralık ayında ise 49.266.163 milyon aboneye ulaşmış durumda.
%91 seviyesinde seyreden mobil penetrasyon oranıyla Türkiye Avrupa ülkeleri arasında 16.sırada yer alıyor. Avrupa’da ortalama mobil penetrasyon oranı %139,5 seviyesinde seyrederken Türkiye bu ortalamanın altında yer alıyor. İlk sırada ise %183 oranla Finlandiya geliyor.
2013′ün son çeyreğinde toplam mobil trafik hacmi 47,17 milyar dakika olarak belirtilirken bunun geçen çeyreğe göre %1,79 oranında düştüğü bir önceki seneye göre ise %9,38 oranında arttığı göze çarpıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder