25 Eylül 2013 Çarşamba

Markanızın Online Rekabetini Gözlemliyor musunuz?

“İnternet, insanların ve markaların kendilerini ifade etmeleri (pazarlamaları), ürün ve hizmetlerini satmaları için büyük bir fırsat.”

Kulağa süper geliyor değil mi?Evet çok güzel! Peki bir soru daha “Markalar bu gücü nasıl kullanacaklar? Bu da oyunu yeniden başlatan soru değil mi? Çünkü rekabet her yerde ve markaların peşini asla bırakmıyor!
Milyonlarca insana fiziksel bir engel yaşamadan ulaşabilme pratiği süper ama bu fırsat herkesin elinin altında.Peki en temel anlamda atılması gereken adımlar neler diye düşünürsek; aslında cevap basit!
Bu gereklilikleri kaç yıldır anlatıyoruz,yazıyoruz ancak hala uygulamayan markalar için bir daha üzerinden geçelim.Bu anlamda başarılı markaları da bir kez daha bu vesileyle alkışlayalım!
Eğer bir pazarlamacı, şirketinin internet ortamındaki durumunu güçlendirmek istiyorsa, çok temelde arama motorlarına uygun teknolojide bir “web sitesi kurmalı” ya da web sitesine bu teknolojiyi kazandırmalı.
Yaptığı işi,yani sattığı ürünü ya da sağladığını hizmeti “online” ortamda da markalaştırmalı,Facebook,Twitter,Pinterest veya Google+ gibi sosyal medya araçlarındaki varlığını geliştirilmeli (adet olsun diye değil, profesyonelce),bu yolla herkese ulaşmalı ve markaya sadık bir topluluk yaratmalıdır.


Rekabetinizi Gözlemleyin!

Gelelim rekabet işine.Buraya kadar olan süreçleri başarıyla yöneten markaların büyük bir kısmının ortak zafiyeti “rakip analizi”.Marka yöneticileriyle gerçekleştirdiğim bir çok toplantıda bu zafiyete çok sık rastlıyorum diyebilirim.Sektör içi “pişti”leri de unutmamak gerekir!
En temelde yukarıda sayılanları gerçekleştirebilmek için internet ortamında rekabetçi bir tavır sergilemek şarttır.Sitenizin ne kadar rekabetçi olduğunu gözlemleyebilmeniz için binlerce araç ile ölçümleme yapıp rakiplerinizle kendinizi kıyaslayabilirsiniz.Keza sosyal medyada bir çok aracı kullanarak markanızla rakiplerinizi yan yana değerlendirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder